"And I have found both freedom and safety in my madness, the freedom of loneliness and the safety from being understood, for those who understand us enslave something in us. But let me not be too proud of my safety. Even a Thief in a jail is safe from another thief. "

Khalil Gibran (How I Became a Madman)

Lübnan Marunîleri / Yasin Atlıoğlu

NEWS AND ARTICLES / HABERLER VE MAKALELER

Wednesday, May 23, 2012

İngiliz yazardan Hatay izlenimleri: 'Gittim, gördüm, Türkiye silah ve eğitim veriyor'- Sol Haber


İngiltere'de faaliyet yürüten Henry Jakson Society adlı "düşünce kuruluşu"nda çalışan Michael Weiss adlı yazar, Daily Telegraph'da yayınlanan yazısında Suriyeli muhaliflerle görüştüğü Hatay gezisi izlenimlerini aktardı ve "Türkiye muhaliflere silah ve askeri eğitim veriyor" dedi.

İngiltere'de faaliyet yürüten ve "neo-con" çizgide olduğu belirtilen Henry Jakson Society adlı "düşünce kuruluşu"nda çalışan Michael Weiss adlı yazar, Daily Telegraph güzetesinde dün yayınlanan yazısında Suriyeli muhaliflerle görüştüğü Hatay gezisi izlenimlerini aktardı. Weiss yazısında "Türkiye muhaliflere silah ve askeri eğitim veriyor" dedi.

"Türk ordusu muhaliflere çok sayıda Kaleşnikov silah temin ediyor"
Geçen hafta Hatay'da bulunduğunu söyleyen Weiss, burada Suriyeli muhaliflerle görüşmeler yaptığını belirtti. Weiss yazısında, muhaliflerin Türkiye'nin kendilerine hafif silahlar temin ettiğini, ayrıca İstanbul'da askeri eğitim verdiğini ifade etti. Görüştüğü birimde yer alan muhaleflerin Türkiye istihbaratıyla yoğun bir şekilde görüştüğünü belirten Weiss, Suriye sınırına yakın yerlerde tutulan muhaliflere TSK tarafından çok sayıda Kalaşnikov silah verildiğini belirtti.

"Türkiye ve Lübnan sınırına yakın bölgelerde silah depolanıyor"
Geçtiğimiz günlerde Washington Post'ta yazılan ve ABD'nin muhalifleri yoğun bir şekilde silahlandırmaya başladığına ilişkin haberlere dikkat çekilen yazıda, askeri çatışmaları genişlemesinin kaçınılmaz olduğu ve ABD'nin de bu yönde politika izlediği belirtildi. Yazıda ayrıca, Türkiye sınırına yakın İdlib bölgesinde ve Lübnan sınırına yakın Zabadani bölgesinde silah yığınıkları yapılmaya başlandığına dikkat çekildi. Weiss ayrıca, bundan iki ay önce muhaliflerin "cephane sıkıntısı çektiğini" söylerken, şimdi ise silah akışının önemli ölçüde arttığını belirtti. Yazıda bu durumun, Suudi Arabistan, Katar ve diğer körfez devletlerinin her ay muhaliflere milyonlarca dolar yardım yapma kararı almasıyla birlikte gerçekleştiği ifade edildi...

http://haber.sol.org.tr/dunyadan/ingiliz-yazardan-hatay-izlenimleri-gittim-gordum-turkiye-silah-ve-egitim-veriyor-haberi